Vamos Chile & Argentina! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helen Lagerwerf - WaarBenJij.nu Vamos Chile & Argentina! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helen Lagerwerf - WaarBenJij.nu

Vamos Chile & Argentina!

Blijf op de hoogte en volg Helen

12 November 2014 | Nederland, Haarlem

Hola a todos!

Zoals de meesten van jullie weten is het aankomende vrijdag 14 november weer zover om, na alweer bijna 1 jaar, stapje voor stapje terug te keren naar mijn grote liefde; Argentina.

Sinds het ticket geboekt staat, is er geen week voorbij gegaan dat ik in mijn hoofd niet met deze reis bezig ben geweest. Bijna vergetende dat ik eerst nog een vakantie Gran Canaria en werktrip Costa Rica met Panama op de planning had staan. En dan nu, eindelijk is het nu zover!

Eigenlijk is vorige week mijn complete programma pas bevestigd en heb ik nog snel even binnenlandse vluchten geregeld want ja, met 2 weken kun je best wel iets maar in zulke reusachtige landen als deze kost het te veel kostbare tijd om alles per bus te bereizen.

Sommige mensen hoor ik al verbaast vragen: "Alweer??" of "Ga je nu alweer op vakantie?", maar nog even voor de duidelijkheid mensen: Ik werk in het toerisme, ik ben touroperator en reizen is nu eenmaal waar mijn hart ligt. Wat wil je als liefhebster nog meer dan én voor je werk op reis én zelf al je vakantiedagen opmaken aan het maken van nieuwe reizen, creëren van nieuwe belevenissen en leren van en over andere culturen? Huisje? Zoals jullie weten ben ik ook 'más o menos' hard op zoek naar een huisje, maar nu ik nog alle vrijheid heb om te gaan en staan waar ik zelf maar wil neem ik het er graag nog even van.

Dus ja, na dit even gezegd te hebben ontstaat de vraag: wat ga ik nu eigenlijk de komende 18 dagen doen? Laat ik zeggen dat ik ditmaal in Chili begin. "Huh, Chili? Je ging toch naar Argentinië?"
Ja, klopt, maar ook dit is strategisch gekozen zodat ik in Argentinië los kan gaan met inkopen doen ;).

Vorig jaar heb ik een groot en belangrijk deel van zowel Chileens als Argentijns Patagonië mogen bezoeken, dus ik vond het tijd voor iets nieuws. Ditmaal brengt de reis door Chili mij door Santiago, de hoofdstad, om vanuit daar naar het Noorden dichtbij de grens met Bolivia te reizen. Hier ligt de machtige Atacama woestijn, de droogste woestijn ter wereld. Hierover later meer.

Vanuit San Pedro de Atacama reis ik per bus naar het Argentijns gelegen Salta, ook wel 'Salta la Linda' of gewoon in Nederlands 'het mooie Salta'. Vanuit hier zal ik een paar excursies maken. Ondanks dat het een handige stop was, heb ik bewust voor deze stad gekozen omdat ik het hier vorig jaar erg naar mijn zin heb gehad en er graag nog eens terug wilde komen.Dat "nog eens terug willen komen" verbaasde mij zelfs dat dat 1 jaar later al zou plaatsvinden. Helaas loop ik net mijn gids van 2 jaar geleden uit Peru mis. Die struint op dit moment ergens door Salta.

Na een paar dagen in Salta en omgeving te hebben verbleven pak ik het vliegtuig naar Buenos Aires. Hier zal ik de reis met een verblijf 5 nachten afsluiten. Hier kan ik dan eindelijk echt 'losgaan'. Vrienden opzoeken, veel dansen, mooie leren jasjes uitzoeken, véél dansschoenen aanschaffen, deze vooral ook uittesten en uiteraard mijn oud collegaatjes opzoeken en mee op stap gaan. Kortom, ik vrees dat dit het meest drukke programma gaat worden.

Dan keer ik (als het goed is ;) hihi) op 29 november weer terug richting Nederland waar ik op 30 november weer zal landen...

Dit is even het programma in het kort. Leuk als er weer mensen zijn die mijn blog willen bijhouden. Ik weet dat ik Mexico en Costa Rica/Panama enigszins heb laten versloffen, maar dat zal nu wel weer goed komen.

IK HEB ER ZIN IN!!

Tot mails,
Helen

  • 12 November 2014 - 23:17

    Bea:

    hoi Helen,
    Leuk leuk leuk!! En natuurlijk volg ik je weer, dat je je droom kan beleven is toch super!!
    Veel plezier! Xx Bea

  • 13 November 2014 - 11:37

    Joselien:

    wat leuk dat je weer gaat reizen Helen! Ik lees je verhalen altijd graag dus leuk dat we weer met je 'mee mogen'.

    Disfrutalo!

    groetjes joselien

  • 13 November 2014 - 11:58

    Maaike Knoop:

    Helen een heel goede reis en geniet. Ik zal je berichten volgen. Gr. Maaike

  • 13 November 2014 - 12:16

    Hannah:

    Groot gelijk, Hel! Lekker reizen nu het kan :-) Al die mensen die zeggen: 'ga je nu alweer?' zijn gewoon jaloers. En terecht, want als je afgelopen tijd naar Costa Rica, Panama en Gran Canaria bent geweest heb je het goed voor mekaar! :-) Geniet lekker van Chili en Argentinië. Ik ga je volgen! Liefs Has

  • 13 November 2014 - 18:45

    Angele:

    Lieve meid,
    Geniet, geniet,geniet.
    Je hebt er zo naar uitgeken om naar je geliefde Argentinië terug te gaan!
    Ik zou zo met je mee willen, want het blijft een divers, bijzonder plekje op deze aarde.
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helen

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 31436

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 07 September 2015

Van Buenos Aires naar Rio

14 November 2014 - 30 November 2014

Back on track - Chile & Argentina

06 Mei 2014 - 21 Mei 2014

Mexico, un mundo maya

16 Augustus 2013 - 19 December 2013

Als Gringa en Argentina

Landen bezocht: