Puerto Valle III, Esteros del Iberá - Reisverslag uit Puerto Valle, Argentinië van Helen Lagerwerf - WaarBenJij.nu Puerto Valle III, Esteros del Iberá - Reisverslag uit Puerto Valle, Argentinië van Helen Lagerwerf - WaarBenJij.nu

Puerto Valle III, Esteros del Iberá

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

30 Augustus 2015 | Argentinië, Puerto Valle

De komende dagen zal ik even samen pakken, want het meeste heb ik eigenlijk al gedaan.

Opnieuw een mooie dag, iets meer bewolkt dan de andere dagen, maar nog niet te klagen. Vanmorgen ben ik met de gids gaan paardrijden over het terrein. Vanwege de geplande bosbrandjes om de grond zo vruchtbaar mogelijk te houden of te maken was het niet mogelijk om de lange ronde van 2,5 uur te maken. Uiteindelijk hebben we ongeveer 1,5 uur op het paard gezeten. De rest van de middag was ik vrij. Dit werd een lange dag. Je bent alleen op het terrein, je hebt alles al gedaan en je kunt nergens naar een dorpje wandelen. Wat doe je dan? Een beetje hangen bij het zwembad, op het terrasje bij de kamer en je zou denken ook nog wat verslagen schrijven, maar dat is er nog niet eens van gekomen! Na een lange middag gaan eten en weer een redelijke tijd naar bed gegaan.

De volgende dag was mijn laatste dag. Eind van de middag zou ik de bus naar Puerto Iguazu pakken dus we hadden de ochtend nog vrij. Toen heb ik met de gids besloten nog een excursie naar Esteros del Iberá te maken, want 1 excursie naar de Esteros terwijl ik juist voor de Wetlands deze kant op ben gekomen is nogal karig. We hebben dit keer dus dezelfde excursie als van de 1e dag gemaakt, maar dan in de vroege ochtend. Wat een contrast! De geluiden zijn anders, het licht is anders, de dieren zijn beter zichtbaar en zwemmen wat rond in het water op zoek naar een plekje om de dag door te brengen. Na een prachtige excursie vol capibara's, vogels en yacare's zijn we terug naar de lodge gereden. Hier mijn laatste lunch op en klaargemaakt voor een toch wel lange busrit naar Iguazu.

Wat een ramp bleek dat te zijn! Eerst waren we al veelste vroeg bij de bus in Posadas en vervolgens zou ik niet om 9 uur 's avonds maar om 23.15 uur aankomen! Dat was eventjes een domper. Gelukkig was de bus niet zo vol dus ik had 2 stoelen voor mijzelf. Toen begon de rit waar we om de 5-10 minuten van de weg afgingen voor een stop. Nu snap ik wel waarom we er bijna 7 uur over gedaan hebben om van Posadas naar Iguazu te komen. Bij aankomst werd ik na enige vertraging (30 minuten) opgehaald en naar mijn hotel gebracht.

Ik was inmiddels gesloopt want ook maar even slapen in een bus die iedere 10 minuten een stop maakt valt niet echt mee...

De manager van het lokale agentschap nog even aan de telefoon gehad voor mijn programma van de komende dagen. Op naar de Iguazu watervallen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helen

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 31439

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 07 September 2015

Van Buenos Aires naar Rio

14 November 2014 - 30 November 2014

Back on track - Chile & Argentina

06 Mei 2014 - 21 Mei 2014

Mexico, un mundo maya

16 Augustus 2013 - 19 December 2013

Als Gringa en Argentina

Landen bezocht: